Doeners in Groen is een jonge club met een mooie missie: mensen enthousiast maken om buiten aan de slag te gaan. Tot nu toe deden ze nog niet veel met marketing, maar het voelde duidelijk: het was tijd voor de volgende stap. Ze wilden meer mensen bereiken én in beweging krijgen.
Samen hebben we een stevige maar eenvoudige marketingbasis neergezet. Geen ingewikkelde campagnes, maar een slimme structuur die precies aansluit bij hun doelgroep. Zo konden we gericht communiceren en mensen stap voor stap begeleiden richting een sollicitatie.
En dat werkte erg goed. Binnen de kortste keren kwamen de eerste reacties binnen. Inmiddels zijn we een paar maanden verder: 376 mensen hebben interesse getoond en de stap gezet om te solliciteren. Daarvan hebben zij ze allemaal persoonlijk gesproken en zijn er al 24+ mensen aan een nieuwe baan in het groen geholpen.
En dan is het toch leuk om te benoemen dat dit is gerealiseerd met een mediabudget van €500. Een snelle rekensom zorgt er dan ook voor dat je op een cost-per-hire komt van €20,83 (daar koop je nog geen eens een degelijke bezem van). Dus ook met kleine middelen als start-up kan je marketing goed inzetten!