Klantverhaal:

MamaTaxi

Slechts €1,22 betalen voor een nieuwe sollicitant waarbij 78% op gesprek is gekomen & ruim 27% de opleiding is gaan doen om aan de slag te gaan bij Mama-Taxi. 

Dat is geen geluk, maar een doordachte strategie. Waar elk woord zorgvuldig is uitgekozen en daar was een doelgroepanalyse niet te missen.

Voor Mama-Taxi een stichting wat zich in zet om alleenstaande moeders een duw in de rug te geven door zonder ervaring te kunnen starten als Chauffeuse in het zakelijke domein ben ik de vaste partner om deze mama’s te bereiken, zonder kwetsbaar over te komen en hen te helpen de keuze te maken voor zelfstandigheid en een goede toekomst voor hun kinderen. Dit is een lastige doelgroep, want hoe zorg je er voor dat je mensen in eerste instantie laat solliciteren die al voor een langere periode zonder baan zitten. En dan ook nog op gesprek laat komen en daadwerkelijk een cursus (theorie & praktijk) te laten doorlopen. Hier komt ook behoorlijk wat gedragspsychologie bij kijken. 

Laten we samen in het concept duiken wat ik samen met Zizi (eigenaresse van Mama-Taxi) heb vormgegeven. Als eerst hebben we uitgebreid gesproken over de doelgroep en de uitdagingen die zij vaak tegenkomt in het proces. Daarnaast heb ik met mijn vader gesproken, die als bewindvoerder regelmatig mensen uit deze doelgroep helpt. Deze gesprekken waren waardevol en hebben ons geholpen om een beter begrip te krijgen van de verschillende achtergronden van deze mama’s. We hebben ook een doelgroeponderzoek uitgevoerd om inzicht te krijgen in hun levensomstandigheden en de verschillende paden die Mama-Taxi voor hen kan uitstippelen.

Het was cruciaal om elke zin zorgvuldig te formuleren, zodat we niemand in hokjes stoppen of discrimineren. Dit bleek een flinke uitdaging, maar het was ook ontzettend leuk om te doen. Om deze vrouwen effectief te bereiken, hebben we een laagdrempelige en eenvoudige funnel ontwikkeld. Soms is eenvoud immers het beste. Deze funnel bestaat uit advertenties, landingspagina’s en interactieve formulieren die hen uitnodigen om deel te nemen aan ons programma.

Door dit alles hebben we niet alleen de drempel naar werk verlaagt, maar ook de zelfredzaamheid van deze vrouwen vergroot. Het is onze missie om hen weer aan het stuur van hun leven te zetten, zodat ze hun toekomst en die van hun kinderen kunnen vormgeven. De weg naar zelfstandigheid is niet altijd eenvoudig, maar met de juiste ondersteuning en begeleiding zijn we ervan overtuigd dat deze mama’s kunnen groeien en bloeien in hun nieuwe rol als chauffeur.

Ervaring van de klant

Chrisderomph.nl heeft aan Mama Taxi bewezen dat zijn deskundige methodiek werkt! In minder dan een 5 maanden heeft Chris met zijn betrokkenheid en bevlogenheid de zorgen van Mama Taxi met betrekking tot het personeelstekort volledig opgelost.

Mama Taxi is in deze periode van 3 naar 8 Mama’s gegaan en de aanmeldingen van geïnteresseerde Mama’s stromen binnen. Zonder inzet van de expertise van Chrisderomph.nl was dit werkelijk niet gelukt.

Mama Taxi is werkelijk trots op deze waardevolle Samenwerkingen en is Chris zeer erkentelijk dat hij bereid is om zijn kennis, expertise en deskundigheid in te zetten binnen Mama Taxi om haar op een constructieve wijze naar de volgende volwassenheidsfase te brengen.

Dankjewel Chris voor de waardevolle samenwerking en for empowering us!!

Op naar de volgende fase van onze plezierige samenwerking die ik iedere ondernemer zou gunnen.

Zizi Fernandes
Founder Mama Taxi