Klantverhaal:

Piacarre Italiano

In een knusse straat in Dordrecht (waar ik zelf 3,5 jaar heb gewoond) zit een authentieke Italiaanse delicatessenzaak. Het soort plek waar je niet alleen komt voor de beste pizza’s, maar ook voor de sfeer.

Toch hadden ze één uitdaging. Namelijk het vinden van jonge, flexibele medewerkers die naast hun studie wat willen bijverdienen. Studenten zijn namelijk altijd in beweging; voor je het weet gaan ze weer verder met hun leven. Hun wens was daarom duidelijk om een flexibele pool van enthousiaste mensen te creëren, zodat ze altijd voldoende bezetting hebben.

Samen zijn we aan de slag gegaan. Eerst brachten we scherp in kaart wie ze zochten en wat ze te bieden hadden. Met dat fundament konden we gericht aan de slag. Vervolgens zetten we een social media campagne op, speciaal afgestemd op die doelgroep. Daar hoorde ook een interactieve vacature en een landingspagina bij. Welke straks misschien zelfs via stickers op de pizzadozen, bezocht kan worden.

Dit heeft betekent dat Adrie & Rory (eigenaren van Piacarre Italiano) structureel nieuwe sollicitaties krijgen en daarmee een groeiende poule van flexibele krachten opbouwen.

En misschien nog belangrijker: er staat nu een basis die blijft werken. Zodra er weer studenten uitstromen, kunnen we de campagne opnieuw aanzetten en de poule moeiteloos aanvullen. Zo zijn zij volledig ontzorgd en hoeven ze zich alleen nog maar bezig te houden met wat ze het allerbeste doen: de lekkerste pizza’s van Dordrecht maken.

En ja, soms is de mooiste beloning geen factuur, maar een goed belegde pizza. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen.

Gebruikte tools

Ervaring van de klant