Marketing fundering
Bouw een stevig fundament voor je recruitment
Je hebt waarschijnlijk al van alles opgezet: een werken-bij-site, een vacature format of misschien een paar losse campagnes. Maar toch voelt het alsof alles naast elkaar bestaat in plaats van met elkaar samenwerkt. Er mist een duidelijke lijn. Een strategie. Als dat zo is, dan is het tijd om te bouwen aan een marketing fundering.
Je marketing fundering is de basis van je hele recruitmentaanpak. Het is de structuur waarop alles samenkomt: je vacatures, je content, je campagnes én de systemen die daaronder draaien. Als die onderdelen goed op elkaar afgestemd zijn, vertellen ze samen één helder en herkenbaar verhaal en dat zorgt voor vertrouwen, herkenning en uiteindelijk meer sollicitaties.
Want dat is waar het echt om gaat: het bouwen van een goede candidate journey. Denk aan iemand die jouw logo onbewust eens voorbij heeft zien komen op een bedrijfsbus. Later duikt er ineens een post van je bedrijf op in zijn tijdlijn, via een gedeelde connectie. En een week daarna komt hij toevallig op je blog terecht via Google (of ChatGPT).
Pas daarna komt diegene via een advertentie terecht op een vacature die nét de juiste snaar raakt. Hij kent je bedrijf nog niet goed, maar de functie spreekt hem aan. Dus hij slaat ‘m op. En precies op dat moment ontvangt hij automatisch een e-mail met de vacature, én komt hij op een bedankpagina waar hij zelf kan aangeven waar hij meer over wil weten: wie er al bij jullie werkt, wat de sfeer is of aan wat voor projecten je werkt. Alles gericht op het opbouwen van vertrouwen.
En dat hele proces is mogelijk als je marketing fundering klopt. Dan loopt het niet alleen soepeler voor jou, maar voelt het ook natuurlijk en persoonlijk aan voor de kandidaat. Precies zoals werving anno nu hoort te zijn.
Dit is wat het jouw oplevert:
Meer grip en structuur in je werving
Je weet precies wat je doet, wanneer je het doet en waarom je het doet. Alles staat met elkaar in verbinding en draagt bij aan hetzelfde doel: de juiste mensen aantrekken.
Tijdwinst door slimme automatiseringen
Consistentie in jouw werkgeversmerk
Kandidaten die bewust voor je kiezen
Dit is wat het de kandidaat oplevert:
Relevantie door hyperpersonalisatie
Kandidaten krijgen precies de informatie die voor hén relevant is. Niet op basis van toeval, maar slim afgestemd op gedrag, voorkeuren en timing. Zo voelt elke stap logisch en persoonlijk.
De organisatie écht leren kennen
Eigen proces kunnen kiezen
De juiste keuze durven maken

Klaar om samen te bouwen?
Wordt geïnspireerd door onze cases
Lorem ipsum Slechts €1,22 betalen voor een nieuwe sollicitant waarbij 78% op gesprek is gekomen & ruim 27% de opleiding is gaan doen om aan de...
Doeners in Groen is een jonge club met een mooie missie: mensen enthousiast maken om buiten aan de slag te gaan. Tot nu toe deden ze nog niet veel...
In een knusse straat in Dordrecht (waar ik zelf 3,5 jaar heb gewoond) zit een authentieke Italiaanse delicatessenzaak. Het soort plek waar je niet...
Slechts €1,22 betalen voor een nieuwe sollicitant waarbij 78% op gesprek is gekomen & ruim 27% de opleiding is gaan doen om aan de slag te gaan...
Slechts €1,22 betalen voor een nieuwe sollicitant waarbij 78% op gesprek is gekomen & ruim 27% de opleiding is gaan doen om aan de slag te gaan...
Slechts €1,22 betalen voor een nieuwe sollicitant waarbij 78% op gesprek is gekomen & ruim 27% de opleiding is gaan doen om aan de slag te gaan...
Slechts €1,22 betalen voor een nieuwe sollicitant waarbij 78% op gesprek is gekomen & ruim 27% de opleiding is gaan doen om aan de slag te gaan...
Slechts €1,22 betalen voor een nieuwe sollicitant waarbij 78% op gesprek is gekomen & ruim 27% de opleiding is gaan doen om aan de slag te gaan...